Spørgsmål og svar

Vores ’Spørgsmål og svar’ sektion, indeholder spørgsmål og svar om færgebooking og færgerejser! Klik på en kategori nedenfor for at se de mest relaterede spørgsmål. Hvis du ikke kan finde et svar til dit spørgsmål, kan du Kontakt os

Mest spurgte spørgsmål

  • Skal chaufføren indgå i antallet af passagerer?

    Ja. ’Passagerer’ referer til dem, der rejser på færgen, ikke de ekstra passagerer i et køretøj.

  • Hvordan kan jeg vide, om jeg skal rejse som en fragt bil eller ej?

    Dette variere fra færgeselskab til færgeselskab, men som hovedregel bør ethvert køretøj, som transporterer handelsvarer og køretøjer beregnet til at bære handelsvarer, rejse som fragt. Hvis du er i tvivl, bør du kontakte os.

  • Hvordan betaler jeg for min billet?

    Alle billetter skal betales når de bookes. Vi accepterer alle større betalingskort og PayPal. Generelt accepterer vi ikke bankoverførelser, men kan godkende i nogle tilfælde.

  • Hvorfor er der ingen afgange når jeg gerne vil rejse?

    Dette betyder enten, at sejlplaner endnu ikke er blevet udgivet, at færgen ikke sejler på den valgte dag, eller at færgen er fuld. Kontakt os hvis du er i tvivl.

  • Hvorfor kan jeg ikke få en pris eller betale i min lokale valuta?

    Hvor muligt, viser vi priser i lokal valuta, men vi kan kun opkræve betalingen i den valuta, som vi bliver opkrævet i af færgeselskabet. Det vil blive vist under din booking, hvad valuta din billet er i og hvad valuta vi vil opkræve dig i.

  • Kan jeg ændre min færgebillet?

    Hvis din billet tillader ændringer, så ja. Log ind på Min konto for mere information eller kontakt os.

  • Kan jeg tage mit kæledyr eller førerhund med mig?

    Det er muligt at medbringe kæledyr på de fleste ruter, som regel for et gebyr. Længden og typen af overfarten, vil afgøre, om dit kæledyr skal forblive køretøjet eller et dedikeret område. Hvis muligt at booke dit kæledyr online, vil vi informere dig om, hvor dit kæledyr vil opholde sig under overfarten. Hvis du er i tvivl, kontakt os. Du er ansvarlig for at sikre, at du overholeder de nødvendige regler og opfylder kravene i landet eller territorium, som du rejser fra eller til.

  • Hvornår skal jeg tjekke ind?

    Dette variere fra den ene færgerute til den anden. Senest mødetid vises når du booker, og er vist på din booking bekræftelse. Hvis du rejser med kæledyr eller har brug for assistance i havnen, anbefaler vi, at du møder op i god tid.

  • Hvor kan jeg finde mere information om refundering og kompensation i tilfælde af aflysninger og forsinkelser?

    Hvis du rejser fra eller til en havn i Den Europæiske Union, så kan du besøge Europa-Kommissionen hjemmeside. For rejser fra eller til andre områder, skal du henvende dig til den relevante afdeling.

  • Har jeg brug for et pas?

    Hvis du rejser i landet, hvor dit pas er udstedt, er et id-kort som regel nok. Hvis du rejser i et land, hvor dit pas ikke blev udstedt, skal du have et pas for at kunne rejse.

  • Hvor kan jeg finde jeres betingelser og vilkår?