"Superfast oplevelsen"
Jeg rejster tit mellem Belfast og Skotland, og jeg vil gerne give følgende bemærkninger om den nye Superfast service, i forhold til den foregående HSS færgeforbindelse.
1. Indstigning og udstigning var oprindeligt meget langsommere på den nye service end på den foregående, men på mine seneste ture synes dette at være blevet ordnet, og punktlighed er blevet meget bedre. I sammenligning var HSS servicen tit forsinket, hvilket også påvirkede senere afgange på ruten.
2. Indstigning og udstigning for gående passagerer sker ved hjælp af en lang gangbro i begge havne (en lang gåtur!). Dette er ikke ideelt for ældre og handikappede passagerer. Måske dette kunne forbedres ved at installere en ”travellator” gangbro (som i de fleste store lufthavne).
3. Passager akkommodation på den nye service er mere rummelig og behagelig end tidligere. TV salonen er en rigtig god ide, behagelige siddepladser og gratis trådløst internet er en fantastisk måde at fordrive tiden på.
4. Et stort negativ, er den nye ’Taste’ facilitet. I ’Food City’ på HSS servicen, var maden frisk tilberedt og generelt temmelig appetitlig (dog en smule dyr), men denne seneste indsats er en af de mest skuffende mad oplevelser jeg nogensinde har haft. Det er som om at al maden bliver genopvarmet, indpakket i stanniol og givet til kunderne som frisk. Faktisk er standarden af maden så dårlig at det får min lokale McDonalds til at ligne en kandidat til en Michelin-stjerne! Og priserne er grueligt dyre! (£4.95 for en tør kyllingburger, varmet i mikrobølgeovn, for Guds skyld!).
5. Shopping og bar er på niveau med den tidligere service, baren er i en god placering foran på færgen, med panoramaudsigt over havet. Baren kan dog nogle gange blive lidt støjende med berusende passagerer(især fodbold og rugby tilhængere), men dette er ikke færgeselskabets fejl. Ekstra personale synes at være ansat ved disse lejligheder for at forsøge at holde låg på det! På trods af størrelsen på færgerne, er det ikke svært at finde et roligt sted hvis du ønsker det!
I sammendrag, en hel del forbedringer, men et par negative, der kunne forbedres med en smule eftertanke (især maden!). Jeg er sikker på at Stenaline indser at der er en masse mennesker som vil ha rejst en hel dag før de kommer ombord på færgen, som har brug for et fyldende og velsmagende måltid.
-
Samlet bedømmelse:
-
Generelt:
-
Catering:
-
Skib renlighed:
-
Personale kompetence:
-
Skib punktlighed:
-
Anbefalet?
Nej
Anmeldt af Liam Menagh som rejste med Stena Line på Superfast VII
Læs mere
Læs mindre