Sikkerhedspolitik

Direct Ferries Limited er engagerede i at beskytte dine data, og i at møde databeskyttelsesreglerne. Vi har sørget for denne persondatabehandling, for at gøre det nemmere for dig, som en af vores kunder, at vide hvordan vi samler, bruger, opbevarer og beskytter dine kundeinformationer. Vi ønsker at du kan udføre informerede beslutninger, altså brug venligst et par minutter på at læse delene nedenfor, for at lære hvordan vi kan bruge dine personlige informationer.

For alle vores services er datakontrolløren - altså firmaet der er ansvarlig for din datasikkerhed - Direct Ferries Limited.

Du burde læse denne meddelelse i forbindelse med vores Cookies politik og abonnementsvilkårene brugt af Direct Ferries websider og andre abonnementsvilkår, i forbindelse med din booking af færgebilletter og andre produkter og servicer.


Vores retsgrundlag for at bruge din personlige information

Vi bearbejder kun personoplysninger, hvis der findes et retsgrundlag til det. Retsgrundlaget kommer an på, grunden eller grundene som Direct Ferries har til at bruge dine oplysninger. Underlagt EU og det Forenede Kongeriges databeskyttelseslove, vil disse retsgrundlag i næsten alle tilfælde være:

  • Fordi vi har brug for dine informationer, så at vi kan bearbejde din booking, færdiggøre dine rejseplaner og ellers udføre kontrakten, som vi har med dig.
  • Fordi det er i Direct Ferries interesser som firma, at bruge dine personlige informationer til at optimiere vores forretning som rejsearrangør.
  • Fordi vi har brug for dine personlige informationer, for at opfylde en juridisk forpligtelse.
  • For at beskytte dine eller en andens livsinteresser.
  • Fordi du har givet dit samtykke, til at Direct Ferries bruger dine informationer til et bestemt formål.

Hvis bearbejdelsen af dine personoplysninger er underlagt andre love, kan bearbejdelsen af dine personoplysninger være anderledes end beskrevet ovenfor, og vil under disse omstændigheder være underlagt dit samtykke i alle tilfælde.


Hvilke former for personlige oplysninger indsamler vi fra dig?

Vi bestræber os efter kun at samle og bruge dine personoplysninger med din viden og dit samtykke. Vi samler informationer, når du bruger Direct Ferries websiden, en af vores produkter og services eller kommunikerer med os. Denne information og informationer om eventuelle medrejsende, er nødvendige for tilstrækkeligt at kunne udføre vores kontrakt med dig, og for at sørge for at vi retter os efter vores juridiske forpligtelser. Uden disse oplysninger kan vi måske ikke forsørge dig med de anmodede services.

Vi indsamler de følgende kategorier af personoplysninger:

  • Information som du giver os for at fuldføre eller administrere din booking eller en anden service, som du har anmodet os om. For eksempel dit navn, din adresse, email, kontaktdetaljer, fødselsdato, køn, pasnummer, fartøj detaljer og betalings informationer. Den præcise information der er brug for, afhænger af forskrifterne af det individuelle rederi.
  • Information om dine rejseplaner og anden information i forbindelse med din booking.
  • Information om services som vi tidligere har leveret. Detaljer om forrige bookings som du har foretaget med os, inklusiv eventuel kundefeedback, som du har givet.
  • Information om din online tilmelding og andre interaktioner. Dette kan inkludere din account tilmelding, informationer samlet hvis du har tilmeldt dig til en konkurrence, tilmeldt dig til en forfremmelse eller kommunikeret med os igennem sociale medier som facebook eller twitter.
  • Informationer om hvordan du bruger vores websider, kontaktcentre og mobil programmer. For at hjælpe os med at personliggøre din oplevelse og forbedre vores webside, indsamler vi informationer om dine søgninger og det indhold, som du har set på vores webside, ved at bruge Cookies og lignende teknologi.

Hvad bruger vi dine personoplysninger til?

  • For at udføre og administrere dine bookings og for at levere andre services, som du har bedt om.
  • For at sende dig status opdateringer, hvis du har bedt om dem, og service kommunikationer.
  • For at tilbyde services, der er skræddersyet til dine ønsker, og for at behandle dig på en mere personlig måde.
  • For at udføre analyser og markedsundersøgelser.
  • For at forbedre vores websider, produkter og services.
  • For ledelse og administrative formål.
  • For at udføre markedsføring, og for at holde dig informeret om Direct Ferries produkter og services.

Hvornår sender vi dig marketing?

Vi sender dig eventuelt marketing beskeder via email, for at holde dig opdateret om de seneste og bedste tilbud, færgetidsplaner offentliggørelser og for at hjælpe dig med at finde de bedste færgepriser.

Du kan til enhver tid afmelde dig vores marketing beskeder, ved at:

- klikke afmeldings linket, der kan findes i alle marketing emails

- svare på en marketing email, med en anmodning om at afmelde dig

- Ved at kontakte vores kundeserviceteam

Når du har gjort dette, vil vi opdatere din account, så du ikke får tilsendt marketing beskeder.

Vi opdaterer dine detaljer så hurtigt som muligt, dog burde du tillade op til to arbejdsdage, før ændringerne træder i kraft.

Ved at framelde dig marketing beskeder, vil du stadig få tilsendt service kommunikationer, såsom booking bekræftelser og opdateringer.


Hvornår deler vi dine informationer med andre?

Når du foretager dig en booking med os, kan det være, at vi må dele dine personoplysninger med udbyderne (f.eks. rederier, forsikringsselskaber, produkt distributører) af de servicer og produkter, som du erhverver dig. Denne information kan også deles med tredjepartier, derunder havnekontorer, paskontrol og told, og paskontorer, hvis dette er nødvendigt for at udføre færgeservicekontrakten.

Vi kan oplyse informationer omkring dig, din account og booking historie (i) til selskaber indenfor Direct Ferries Group, til formål for- og underlagt betingelserne af denne persondatabehandling; og (ii) i tilfælde af at vi undergår en omlægning eller bliver solgt til et tredejparti, i hvilket tilfælde du medstemmer til, at enhver personoplysning som vi har omkring dig må blive overført til den omlagte enhed eller tredjepartiet til formål for- og underlagt betingelserne af denne persondatabehandling.

Vi vil ikke sælge eller give dine personoplysninger til en tredejpart (udover i ovenstående tilfælde) medmindre du har givet os dit samtykke, eller medmindre det er nødvendigt at levere eller forbedre produkterne og servicerne, der er bestilt eller brugt af dig. For eksempel kan vi oplyse dine data til et kreditkortselskab for at godkende dit kreditkort og få betaling, når du køber et produkt eller en service. Det kan også være nødvendigt at sende dine data til organisationen, fra hvem du har bestilt produkter og services.

Direct Ferries kan også være forpligtet til at oplyse dine personoplysninger for at møde lov- eller myndighedskrav eller forpligtelser i overensstemmelse med retsgrundlag.


Hvordan vi bruger Cookies

Vi kan bruge Cookies til at registrere detaljer, såsom bruger identitet og generelle tilmeldings detaljer på din computer. Dette hjælper os med at genkende dig på senere besøg, så du ikke skal genindtaste din tilmeldingsdetaljer hver gang du besøger os, og tillader os at personliggøre din oplevelse og forbedre vores webside.

Afhængig af hvilken type browser du bruger, kan du konfigurere din browser, så at: (i) du bliver kontinuerligt spurgt om du vil acceptere eller afslå Cookies eller (ii) du permanent kan forhindre din browser i at acceptere Cookies. Du burde henvise dig til leverandøren eller producented af din browser, for at få specifikke oplysninger om Cookie sikkerhed.

Du kan læse mere om vores Cookie politik her.


Dine rettigheder når det kommer til dine personoplysninger

Retten til at have adgang til og overførelse af data

Du har retten til at anmode om en kopi af de personoplysninger, som vi eventuelt har om dig, eller om at få dem overført til et tredjeparti. Vi vil eventuelt bede dig om at levere passende materiale, for at bevise din identitet, før vi svarer på din anmodning. Efter din identitet er blevet dokumenteret, vil vi svare så hurtigt som muligt, og allersenest inden for 30 arbejdsdage.

Hvis du har en online account, kan du til enhver tid logge ind på din account, for at se de personoplysninger der ligger der.

Retten til at opdatere og ændre

Hvis nogle af de personoplysninger som vi har om dig er forfejlet, har du retten til at rette på eller færdiggøre informationen, hvor den er ufuldstændig.

Retten til at klage

Hvis du på noget tidspunkt føler, at vi har mishandlet eller krænket dine rettigheder som nedskrevet i databeskyttelseslovene, kan du henvende dig til vores kundeserviceteam eller indgive en klage hos tilsynsmyndigheden i dit land eller i landet, hvor den angivelige krænkelse fandt sted. Du kan finde en liste af Datasikringsmyndigheder i EU her:http://ec.europa.eu/justice/article-29/structure/data-protection-authorities/index_en.htm.

Retten til at blive glemt

Du kan anmode om at have dine personoplysninger slettet, når de ikke længere er nødvendige for at bearbejde en transaktion, og vi ikke længere har en lovkrav til at opbevare informationen. Når dine personoplysninger ikke længere er nødvendige, vil enhver anmodning om at få oplysningerne slettet blive udført uden unødige forsinkelser.

Retten til at tilbagekalde samtykke

Du kan totalt eller delvist tilbagekalde eller begrænse dit samtykke til marketing eller bearbejdning af dine personoplysninger, når de ikke længere er nødvendige.


Hvordan du får tilgang til at ændre eller overflytte dine informationer

Du kan til enhver tid henvende dig til os for at anskaffe, ændre eller anmode om at overføre enhver af dine personoplysninger, som vi har. Venligst henvend dig til: Direct Ferries Ltd, 12th Floor Portland House, Bressenden Place, London, SW1E 5RS

Hver venlig at anføre dit navn og din adresse sammen med din booking reference og/eller account nummer. Vi ville være taknemmelige, hvis du også kunne forsyne os med en kort beskrivelse af de informationer, som du søger (dette vil hjælpe os med nemmere at kunne finde dine data).

Vi vil i fornødent omfang tilsikre at din identitet bliver bekræftet, før vi forsyner dig med detaljer om de personoplysninger, som vi har.


Dine personoplysninger og lande udenfor EU

Alle vores kundedata bliver opbevaret i servers i EU. For at opfylde vores kontrakt med dig, er det eventuelt fornøden at sende nogle af dine personoplysninger til vores partner rederier udenfor EU. Når dette er nødvendigt, vil vi sørge for at begrænse de data, der bliver overført, så kun informationer der er krævet for at opfylde kontrakten bliver overført.

Vi beskytter dine personoplysninger og dine rettigheder, under EU-Kommisionens love om personoplysninger. Mere information om disse er her til rådighed.


Fastholde og anonymisere personoplysninger

Vi beholder dine personoplysninger enten tre år efter din sidste booking eller kommunikation med os, eller, hvis i længere tid, så længe som vi er forpligtet til at beholde personoplysninger, underlagt vores lov- og myndighedskrav. Efter denne tid er passeret, anonymiserer vi alle data, så de ikke længere er persongenkendelige.


Informationssikkerhed

Direct Ferries anerkender, at dens kunder i stigende grad er blevet bekymret over, hvordan selskaber beskytter deres personoplysninger fra mishandling og krænkelser, og om databeskyttelse generelt. Direct Ferries undergår konstante undersøgelser og forstærkelser af dens tekniske, materielle og administrative fremgangsmåder og regler, for at beskytte dine personoplysninger fra uautoriserede tilgang, tilfældig tab og/eller tilintetgørelse. Vi bruger for eksempel standard SSL teknologi til at kryptere dine følsomme data, såsom dit kreditkort eller anden økonomiske oplysninger.


Ændringer til denne politik

Vi laver lejlighedsvis ændringer til denne side og til vores fortrolighedspolitik, for at reflektere ændringer i hvordan vi bearbejder dine oplysninger.

Findes der betydelige ændringer, gør vi dette tydeligt, enten på vores webside eller igennem andre kommunikationsmidler, såsom email.

Databeskyttelse

Direct Ferries forbeholder sig retten til enhver tid at ændre på denne fortrolighedspolitik, som svar på ændringer i relevant databeskyttelse og sikkerhedslovgivning.

Hvis du har spørgsmål om Direct Ferries databeskyttelse og sikkerhedslovgivning, vær venlig at henvende dig til: Web department, Direct Ferries Ltd, 12th Floor Portland House, Bressenden Place, London, SW1E 5RS.