Direct Ferries Limited er forpligtet til at respektere og beskytte dit privatliv samt at overholde lovgivningen om databeskyttelse og privatliv. Denne privatlivspolitik gælder for alle personer, der har kontakt med os i forbindelse med brugen af eller forespørgsler om vores tjenester (“du” eller “din”). Denne privatlivspolitik redegør for, hvordan vi indsamler, bruger, opbevarer, deler og beskytter oplysninger om dig ("personlige oplysninger").
Den forklarer også dine rettigheder i forhold til dine personlige oplysninger, og hvordan du kan kontakte os eller den relevante tilsynsmyndighed, såfremt du har en klage. Vi vil gøre alt for, at du kan træffe velinformerede beslutninger, så tag dig tid til at læse nedenstående afsnit og find ud af, hvordan vi bruger dine personlige oplysninger.
Direct Ferries Limited ("Direct Ferries", "vi", "vores", eller "os") er et privat aktieselskab registreret i England og Wales med registreringsnummer 03865405 med den registrerede adresse Units 2 & 3, Three Rivers Business Centre, Felixstowe Road, Foxhall, Ipswich, England, IP10 0BF. Vi er en online udbyder, der sammenligner færger og reservationstjenester. I henhold til databeskyttelse er vi den dataansvarlige — virksomheden, der har ansvar for dit privatliv — og vores ICO-registreringsnummer er ZA173923.
Du bør læse denne privatlivspolitik samt vores cookiepolitik, vilkårene og betingelserne for brug af Direct Ferries' hjemmesider og/eller apps og de særskilte vilkår og betingelser, der er gældende i forbindelse med din reservation af færgebilletter eller andre produkter og tjenester.
Hvilke personlige oplysninger indsamler vi om dig?
Vi indsamler oplysninger, når:
du bruger Direct Ferries' hjemmeside, app og/eller andre produkter eller tjenester; eller
du kommunikerer med os (f.eks. via e-mail eller telefon).
Mere præcist indsamler vi:
personlige oplysninger, som du indgiver til os, såsom dine kontooplysninger, reservationsoplysninger, ID-oplysninger og kontaktoplysninger (se definitionerne af disse nedenfor), når du registrerer dig hos os, bruger vores hjemmeside, app og vores tjenester (herunder reservation af rejser), eller på anden vis er i kontakt med os i løbet af vores forretningsaktiviteter;
indsamler bestemte oplysninger automatisk gennem din brug af webstedet og/eller appen, herunder brugsoplysninger og tekniske oplysninger (også defineret nedenfor).
Vi indsamler følgende kategorier af personlige oplysninger (de nøjagtige oplysninger, der er nødvendige, varierer afhængigt af færgeoperatørens krav):
Kontooplysninger – Oplysninger, du angiver ved oprettelse og brug af din konto på vores hjemmeside. Det kan f.eks. være loginoplysninger på sociale medier, brugernavn, adgangskode, kommunikationspræferencer og svar på sikkerhedsspørgsmål for at kontrollere din identitet.
Kontaktoplysninger – Disse indeholder dit navn, din adresse, e-mailadresse og telefonnummer.
ID-oplysninger – Det kan være din fødselsdato, dit køn og dine pasoplysninger (herunder pasnummer, nationalitet og fødeland/sted).
Reservationsoplysninger – Oplysninger om dine rejseaftaler, som du angiver for at gennemføre og behandle din reservation eller levere andre tjenester, som du har anmodet fra os. For eksempel din rejseplan, oplysninger om køretøj (herunder køretøjets registreringsnummer), kæledyr og andre oplysninger vedrørende din reservation.
Betalingsoplysninger – Oplysninger om dit betalingskort og dine bankoplysninger.
Oplysninger om servicehistorik:Oplysninger om tjenester, som vi tidligere har leveret til dig (f.eks. oplysninger om tidligere reservationer, du har foretaget hos os, og enhver kundefeedback, du måtte have givet) samt oplysninger om registrering online og andre interaktioner (f.eks. kontoregistrering, indsamlede oplysninger, hvis du har deltaget i en konkurrence, tilmeldt dig en kampagne eller kommunikeret med os via sociale medier såsom Facebook eller Twitter).
Brugsoplysninger – Oplysninger omkring din brug af vores hjemmesider, kontaktcentre og mobilapps, f.eks. URL, klikstrøm til, gennem og fra vores hjemmeside, sider du har set og søgt efter, siders svartider, besøgslængde på bestemte sider, henvisningskilde/udgangssider, oplysninger om sideinteraktion (f.eks. scrolling, klik og mouse-overs), dato og klokkeslæt for adgang til sider, navigation på hjemmesiden samt anvendte søgetermer. For at hjælpe os med at tilpasse din oplevelse og forbedre vores hjemmeside og app, indsamler vi oplysninger om dine søgninger og indholdet, som du har set på vores hjemmeside, ved brug af cookies og lignende teknologi (se vores afsnit om cookies nedenfor).
Tekniske oplysninger – Oplysninger om din enhed. Det kan være IP-adresse, browser, internetudbyder, enhedsidentifikation, dine loginoplysninger, tidszoneindstillinger, typer og versioner af browser-plugins, foretrukket sprog, aktiviteter, styresystem og platform samt geografisk placering.
Oplysninger om korrespondance og kommunikation – Oplysninger i dine e-mails, beskeder og anden kommunikation med os.
Personlige oplysninger om andre personer
Hvis du afgiver personlige oplysninger til os om en anden person (f.eks. et familiemedlem, en rejsekammerat og/eller et barn), er du ansvarlig for at sikre, at du har deres samtykke (eller samtykke fra den relevante person med forældreansvar) til at afgive disse oplysninger til formålene, der er beskrevet i denne privatlivspolitik, og for at gøre dem opmærksomme på privatlivspolitikken.
Særlige kategorier af persondata
Nogle af de personlige oplysninger, du angiver, herunder medicinske oplysninger (såsom bevægelsesproblemer) (“Medicinske oplysninger”) vil muligvis blive behandlet som persondata i en særlig kategori, som er underlagt yderligere sikkerhed i henhold til databeskyttelsesloven. Vi ønsker generelt at begrænse de omstændigheder, hvor den type data indsamles.
Vi behandler persondata i særlige kategorier for de formål, der er angivet i tabellen i bilag 1 nedenfor, som også beskriver det tilsvarende retsgrundlag, som vi er afhængige af for at behandle persondata til de enkelte formål.
Børn
Vores hjemmeside, app og tjenester er ikke beregnet til børn, og vi indsamler ikke bevidst data om børn, medmindre du indsender oplysninger om et barn (eller børn) som en del af din reservation.
Hvad bruger vi dine personlige oplysninger til?
Tabellen i bilag 1 - som du kan se sidst i denne privatlivspolitik - fastsætter de kategorier af personlige oplysninger, vi indsamler om dig (som defineret ovenfor), og hvordan vi bruger disse oplysninger. Tabellen anfører også de retsgrundlag, som vi anvender til at behandle de personlige oplysninger.
Hvornår sender vi dig marketing?
Vi sender dig muligvis marketing via e-mail, sms eller push-meddelelser i vores app for at informere dig om de nyeste og bedste tilbud, vores seneste tjenestetilbud, udgivelser af færgeplaner og for at hjælpe dig med at finde priser på færgebilletter.
Du modtager denne marketing fra os, hvis du har anmodet om at modtage den slags meddelelser, eller hvis du allerede er kunde og ikke har fravalgt marketing.
Du kan til enhver tid afmelde marketing ved at:
trykke på afmeldingslinket, der findes i alle marketingbeskeder via e-mail, eller ved at besvare en marketingbesked via e-mail med en anmodning om at blive afmeldt;
ved at svare i overensstemmelse med instruktionerne i tekstmarketing, som du modtager fra os;
ved at justere dine meddelelsesindstillinger i vores app og fravælge marketingmeddelelser fra os; eller
ved at kontakte vores kundeservice (kontaktoplysninger finder du i slutningen af denne privatlivspolitik)
Hvis du foretager dig noget af ovennævnte, opdaterer vi dine kontooplysninger, så du ikke modtager flere marketingmeddelelser.
Vi opdaterer dine oplysninger hurtigst muligt, men der kan gå op til 2 arbejdsdage, før de træder i kraft.
Afmelding af marketing vil ikke standse tjenestekommunikation, såsom reservationsbekræftelser og opdateringer.
Interessebaseret reklame
Vi benytter os også af interessebaserede reklamer og bruger tredjeparts reklamevirksomheder til at vise dig målrettede reklamer baseret på din online browserhistorik og dine interesser. For at kunne gøre dette indsamler vi eller vores reklamepartnere muligvis dine kontaktoplysninger og oplysninger om, hvordan du bruger eller opretter forbindelse til hjemmesiden eller appen, eller hvilke andre typer hjemmesider, sociale medier, indhold og reklamer du (eller andre på din enhed) besøger og ser eller opretter forbindelse til vores hjemmeside, således at vi eller vores reklamepartnere kan vise eller afspille reklamer på vores hjemmeside, andre hjemmesider, apps eller tjenester, du bruger, og på andre enheder, du bruger.
Hvis du vil vide mere om interessebaseret reklame, og hvordan du kan fravælge en del af denne reklame og begrænse nogle tredjeparters reklamecookies, kan du besøge:
Vi har muligvis brug for at dele dine personlige oplysninger med følgende modtagergrupper:
Udbydere af rejsetjenester: disse tæller færgeoperatører, leverandører af billetter, forsikringsudbydere og distributører af andre tjenester og produkter, som du køber hos Direct Ferries.
Vores tjenesteudbydere: vi deler muligvis dine personlige oplysninger med tredjepartsleverandører og andre tjenesteudbydere, der udfører tjenester for os eller på vores vegne, hvilket kan involvere levering af marketing, bud, webhosting, overvågning og/eller forhindring af svindel, onlinereklamer og analytiske tjenester.
Faglige rådgivere: vi deler muligvis dine personlige oplysninger med vores advokater, revisorer, forsikringsselskaber og andre faglige rådgivere i den grad, vi har brug for det (f.eks. hvis vi skal forsvare os mod juridiske krav).
Købere og tredjeparter i forbindelse med en forretningshandel: Dine personlige oplysninger kan videregives til tredjeparter (herunder en ny ejer) i forbindelse med en forretnings- eller virksomhedshandel, eksempelvis en sammenlægning, salg af aktiver eller aktier, omorganisering, finansiering, kontrolskifte eller overtagelse af hele eller en del af vores virksomhed.
Retshåndhævelse, tilsynsmyndigheder, statslige og andre relevante myndighederVi har muligvis brug for at dele dine personlige oplysninger med tredjeparter påkrævet ved lov eller for at opfylde din reservation (herunder havnemyndigheder, told- og paskontrol), eller hvis vi har grund til at tro, en sådan handling er nødvendig for at (i) overholde loven og rimelige forespørgsler fra retshåndhævende myndigheder; (ii) afsløre og undersøge ulovlige aktiviteter og brud på aftaler; og/eller (iii) udøve eller beskytte rettigheder, ejendom eller personlig sikkerhed Direct Ferries, dets brugere eller andre, som påkrævet ved lov.
Andre selskaber i Direct Ferries-gruppen: vi videregiver muligvis dine personlige oplysninger til selskaber i Direct Ferries-gruppen, såfremt de leverer tjenester på vores vegne, eller såfremt en deling ellers er nødvendig i overensstemmelse med anvendelserne beskrevet i bilag 1.
Betalingsbehandlere:vi deler muligvis dine betalingsoplysninger med kreditkortselskaber for at bekræfte dine kreditkortoplysninger og modtage betaling, hvis du køber et produkt eller en tjeneste.
Sådan anvender vi cookies
Vi anvender muligvis cookies og andre teknologier for at adskille dig fra andre brugere af vores websted og app. For mere information om cookies og hvorfor vi anvender dem, kan du læse vorescookiepolitik her.
Dine rettigheder vedrørende dine personlige oplysninger
Ret til at tilgå og overføre data
Du har ret til at anmode om en udskrift af alle personlige oplysninger, vi har om dig. I nogle tilfælde har du ret til at modtage en udskrift af de personlige oplysninger, du har angivet, i et struktureret, almindeligt brugt, maskinlæsbart format, der tillader genbrug, eller til at anmode om overførsel af dine personlige oplysninger til en anden virksomhed. Vi beder dig muligvis om at fremskaffe relevant dokumentation for at bekræfte din identitet. før vi behandler din anmodning. Når din identitet er bekræftet, svarer vi hurtigst muligt og under alle omstændigheder inden for tidsfristerne i overensstemmelse med de gældende databeskyttelseslove.
Hvis du har en konto online, kan du til enhver tid logge ind på din konto for at se de personlige oplysninger, der opbevares der.
Ret til at opdatere & ændre
Hvis nogle af de personlige oplysninger, vi har om dig, er forkerte, har du ret til at ændre disse oplysninger eller færdiggøre dem, hvis de er ukomplette.
Ret til begrænsning
Du har i nogle tilfælde ret til at kræve, at vi begrænser de formål, som vi bruger til at behandle dine personlige oplysninger, hvis den vedvarende behandling af de personlige oplysninger på den måde ikke er begrundet, f.eks. hvis du er uenig i, at de personlige oplysninger er korrekte.
Ret til at klage
Hvis du på noget tidspunkt føler, at vi har behandlet dine data fejlagtigt eller overtrådt dine rettigheder i henhold til lovgivningen om databeskyttelse, kan du informere os ved at kontakte vores kundeservice eller indsende en klage til tilsynsmyndigheden, der er ansvarlig for databeskyttelse i det land, du bor i, eller stedet for den angivelige overtrædelse. Du kan se en oversigt over tilsynsmyndighederne i EU her:https://edpb.europa.eu/about-edpb/about-edpb/members_en. I Storbritannien er den relevante tilsynsmyndighed Information Commissioner’s Office, og deres oplysninger finder du påwww.ico.org.uk.
Ret til sletning
I nogle tilfælde kan du anmode om at få dine personlige oplysninger slettet, hvis de ikke længere er nødvendige for at gennemføre en transaktion, eller hvis vi ikke er lovmæssigt forpligtet til at opbevare oplysningerne. Hvis dine personlige oplysninger ikke længere er nødvendige, vil alle anmodninger om at få oplysningerne slettet blive udført uden unødvendig forsinkelse og under alle omstændigheder inden for tidsfristerne i overensstemmelse med de gældende databeskyttelseslove.
Ret til at protestere og trække samtykke tilbage
Du har i nogle tilfælde ret til at protestere mod behandlingen, vi foretager ud fra legitime interesser. Hvis du har givet samtykke til behandlingen af dine personlige oplysninger, har du til enhver tid ret til at trække dette samtykke tilbage (uden at det har indflydelse på lovligheden af vores behandling, der er foretaget før dette tidspunkt).
Sådan udøver du dine rettigheder
Du kan altid skrive til os for at udøve enhver af de ovennævnte rettigheder med henblik på de personlige oplysninger, vi har om dig. Du finder vores kontaktoplysninger i slutningen af denne privatlivspolitik.
Angiv dit navn og din adresse samt reservationsreference og/eller kontonummer. Hvis du indsender en anmodning om adgang til dine personlige oplysninger, vil vi være taknemmelige, hvis du også kan give en kort beskrivelse af, hvilke oplysninger du ønsker en udskrift af (dette gør det lettere for os at finde dine data).
Vi træffer alle rimelige forholdsregler for at bekræfte din identitet, før vi giver dig detaljer om personlige oplysninger, vi har om dig.
Internationale overdragelser af dine personlige oplysninger
Al vores kundedata gemmes på servere i EU. For at kunne opfylde vores kontrakt med dig kan vi i nogle tilfælde være nødsaget til at dele nogle af dine personlige oplysninger med vores partnerfærgeoperatører, gruppeselskaber eller andre tjenesteudbydere uden for Storbritannien (“UK”) og/eller Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde ("EØS").
I nogle situationer kan dette medføre, at dine personlige oplysninger overdrages til et land, der ikke er anerkendt for at have et tilstrækkeligt beskyttelsesniveau for persondata. Hvor dette er tilfældet, vil disse internationale overdragelser af dine personlige oplysninger ske i henhold til relevante sikkerhedsforanstaltninger, såsom den internationale aftale om dataoverdragelse, der er vedtaget af den britiske regering, eller standardkontrakter, der er vedtaget af Europa-Kommissionen.
Vi udliciterer en del af vores kundeservicefunktion til en kontaktserviceudbyder med personale i Sydafrika, der har fjernadgang til persondata (som er gemt i Storbritannien/EØS). I dette tilfælde er vi underlagt klausuler i standardkontrakter, der er godkendt af EU og Storbritannien, og vi har foretaget de relevante risikovurderinger og implementeret passende kontraktmæssige foranstaltninger for at garantere, at data, der tilgås på denne måde uden for Storbritannien og EØS, opbevares sikkert og på et minimumsgrundlag.
Hvis du vil høre mere om sikkerhedsforanstaltningerne, som vi bruger, kan du kontakte os via oplysningerne, der findes i slutningen af denne privatlivspolitik.
Opbevaring og anonymisering af persondata
Vi opbevarer dine personlige oplysninger, så længe det er nødvendigt for at opfylde vores legitime forretningsmæssige behov og for at overholde lovmæssige og/eller regulatoriske krav. Efter dette tidsrum slettes eller anonymiseres dine personlige oplysninger, så de ikke længere er personligt genkendelige.
For at afgøre en passende opbevaringsperiode for personlige oplysninger overvejer vi mængden, karakteren og følsomheden af de personlige oplysninger, den potentielle risiko for skade fra uautoriseret brug eller videregivelse af dine personlige oplysninger, formålene med at behandle dine personlige oplysninger, og om vi kan opnå disse formål på anden vis, samt de gældende juridiske, lovmæssige, skattemæssige, regnskabsmæssige eller andre krav.
Informationssikkerhed
Direct Ferries anerkender, at deres kunder i højere grad bekymrer sig om, hvordan virksomheder beskytter personlige oplysninger mod misbrug og generelt privatliv. Vi implementerer relevante tekniske og organisatoriske foranstaltninger, inklusive kryptering, for at beskytte dine personlige oplysninger mod utilsigtet eller ulovlig ødelæggelse, tab, ændring eller beskadigelse. Alle personlige oplysninger, som vi indsamler, bliver opbevaret på vores sikre servere. Vi reviderer og forbedrer løbende vores tekniske, fysiske og ledelsesmæssige fremgangsmåder og regler for at beskytte dine persondata mod uautoriseret adgang, utilsigtet tab og/eller ødelæggelse. Vi anvender eksempelvis SSL-teknologi (Secure Sockets Layer) til at kryptere følsomme oplysninger såsom dit kreditkort og andre finansoplysninger
Ændringer i denne politik
Vi kan af og til være nødsaget til at foretage ændringer på denne side og i vores privatlivspolitik for at reflektere ændringer i, hvordan vi behandler dine data, eller som følge af ændringer i gældende lovgivning om databeskyttelse og privatliv. Når vi ændrer denne privatlivspolitik på en betydelig måde, opdaterer vi datoen for "sidst ændret" i slutningen af denne privatlivspolitik. Ændringer i denne privatlivspolitik træder i kraft, når de bliver offentliggjort på denne side.
Hvis der er betydelige ændringer, gør vi opmærksom på dem via hjemmesiden eller via en anden form for kontakt såsom e-mail.
Links til tredjepartssider
Fra tid til anden kan vores hjemmeside indeholde links til og fra tredjeparts hjemmesider, herunder andre operatørs tilknyttede selskabers hjemmesider. Hvis du trykker på et link til en af disse hjemmesider, skal du være opmærksom på, at disse hjemmesider har egne politikker for beskyttelse af personlige oplysninger, og at vi ikke påtager os noget ansvar for disse politikker. Læs deres politikker, før du sender oplysninger til disse hjemmesider.
Support til privatliv
Hvis du har spørgsmål om denne privatlivspolitik, Direct Ferries' praksis for databeskyttelse, eller hvis du vil udøve en af dine rettigheder, bedes du skrive til: Webafdelingen (Web department), Direct Ferries Ltd, 2-3 Three Rivers Business Centre, Felixstowe Road, Ipswich, Suffolk IP10 0BF, United Kingdom eller send os en e-mail på: dpo@directferries.com.
Hvis du er bosiddende i EU, og du ønsker at udøve dine rettigheder i henhold til EU's Databeskyttelsesforordning eller har spørgsmål i forhold til dine rettigheder eller spørgsmål om privatliv, bedes du sende en e-mail til vores repræsentanter på eurep@directferries.com eller med post til: The DPO Centre Europe Ltd, Alexandra House, 3 Ballsbridge Park, Dublin, D04C 7H2.
Sidst ændret: 29.01.2025
BILAG 1 – PERSONLIGE OPLYSNINGER, VI INDSAMLER, OG HVORDAN VI BRUGER DEM
Kategori af personlige oplysninger
Sådan bruger vi dem
Juridisk grundlag for behandling
Kontaktoplysninger, kontooplysninger
For at hjælpe dig med at oprette din konto på vores hjemmeside.
Det er nødvendigt for at kunne opfylde vores kontrakt med dig.
Administration af din konto, håndtering af vores forhold til dig (herunder at sende dig oplysninger om reservationer såsom opdateringer og/eller påmindelser om din rejseplan og bede om feedback, anmodninger om at deltage i en undersøgelse og informere dig om ændringer i vores politikker, andre vilkår og andre administrative oplysninger.)
Dette er nødvendigt for vores legitime interesser i at forvalte vores forhold til brugere og holde dem opdateret.
For at opfylde og håndtere dine reservationer og levere andre relaterede tjenester.
Det er nødvendigt for at kunne opfylde vores kontrakt med dig.
Oplysninger om korrespondance og kommunikation, kontaktoplysninger
For at besvare forespørgsler og klager og forsyne dig med materialer, som du anmoder om.
Det er nødvendigt for vores legitime interesser at svare på dine forespørgsler og levere alle anmodede oplysninger og materialer for at opretholde gode kunderelationer.
Medicinske oplysninger
Oplysninger, som du indsender for at informere os om evt. medicinske problemer eller bevægelseshjælp i forbindelse med en rejse.
Hvor der ikke kræves samtykke i henhold til gældende lovgivning (f.eks. hvis du er eksisterende kunde, ikke har fravalgt at modtage vores marketing, og vi reklamerer for produkter eller tjenester, der ligner det, du har købt), er en sådan behandling nødvendig i vores legitime interesse i at promovere, udvikle og udvide vores forretning.
Kontooplysninger, tekniske oplysninger
For at korrigere fejl og problemer på hjemmesiden eller i appen.
Det er nødvendigt for vores legitime interesse at overvåge vores hjemmeside, app og tjenester, for at forbedre ydeevne og for at sikre, at de fungerer korrekt og er sikre.
For at beskytte sikkerheden i systemer og data.
Det er nødvendigt for vores legitime interesser at beskytte netværk, systemer og data og for at forebygge og opdage kriminel aktivitet (f.eks. bedrageri), der kan være skadelig for dig og/eller os.
For at analysere din brug af hjemmesiden og/eller appen, også med henblik på at forbedre vores hjemmeside og/eller app og for at sikre, at indholdet fremstilles på den mest effektive måde for dig.
Det er nødvendigt for vores legitime interesser at fastlægge typer af brugere til vores hjemmeside, app og tjenester, for at holde vores hjemmeside ajour og relevant, for at udvikle vores forretning og for at informere vores marketingstrategi.
For at vise dig reklamer, der stemmer overens med dine interesser, og for at måle effektiviteten af den slags reklamer.
Sådan en behandling er nødvendig i vores legitime interesser for at promovere, udvikle og udvide vores forretning og for at oplyse om vores marketingstrategi.
Kontaktoplysninger
For at håndhæve juridiske rettigheder eller for at forsvare eller indlede retssager.
Det er i vores eller tredjepartsleverandørers legitime interesse at beskytte vores eller andres forretning, interesser og rettigheder.