King Seaways
Drevet af DFDS Seaways
King Seaways
Drevet af DFDS Seaways
Drevet af DFDS Seaways på Amsterdam (Ijmuiden) Newcastle ruten
King Seaways kan bære op til 1500 passagerer og 600 biler. Faciliteterne om bord inkluderer behagelige kabiner, barer, restauranter, biografer, butikker og meget mere.
King Seaways har behagelige kabiner og uanset om du rejser i en økonomi kabine eller en luksus kabine vil du vågne frisk og veludhvilet. Alle kabinerne har behagelige senge, bad og garderobe plads og inkluderer frisk sengetøj og håndklæder.
King Seaways har en række restauranter at vælge mellem og der er noget for enhver smag. 7 Seas Buffet serverer over 80 retter hver aften, mens Blue Riband Restaurant tilbyder en lækker a la carte menu i en afslappet og moderne atmosfære. The Explorer’s Steakhouse serverer bøf som er forberedt efter individuel smag. I cafeerne Bake n’ Coffee Café og Latitude Café kan du nyde en kop kaffe eller en nybagt delikatesse i afslappende og moderne omgivelser.
Shoppingen er en af de største fornøjelser ved at sejle med King Seaways. Butikken har et udvalg af alkohol, chokolade, parfume, kosmetik, legetøj og modetøj.
Se de nyeste film i biografen eller prøv lykken i kasinoet. Der er også en Wildlife Watching oplevelse, hvor du kan lære om dyrelivet i Nordhavet mens du sejler over det.
”Kidz Club” er et sikkert og behageligt legeområde for børn. Der er et udvalg af aktiviteter til rådgihed og børn vil være underholdt i timevis. For ældre børn er der en spillehal med videospil og en biograf.
King Seaways er kørestolsvenlig og der er elevator til alle dæk, pånær dæk 5. Der er et udvalg af kabiner som er tilpasset med handikapfaciliteter. Hvis du har brug for assistance skal du oplyse om dette under bookingen da det ikke kan arrangeres i havnen.
Bemærk: Selv om vi har gjort os stor umage med at gøre vores King Seaways guide så nøjagtig som muligt, kan faciliteter, tjenester og underholdning ombord variere afhængig af dato og årstid. Nævnte faciliteter kan ændres uden varsel og færgeselskabet forbeholder sig retten til at drive andre skibe end dem som nævnes under reservationen uden forudgående varsel.
out of 5
8% af vores kunder anbefaler dette skib
"Online bestilling og kæledyr"
Jeg har boet i UK og med familie i Danmark har jeg sejlet rigtig mange gange mellem Newcastle og Amsterdam. Der er mange ting, der fungerer godt: Pæne og rene kahytter, varieret underholdning om bord samt udmærket udvalg af mad. Men skal man have et kæledyr med sig, er det noget rod og deres online bestilling simpelthen ikke god nok. Så næste gang jeg har kæledyr med på ferie, bestiller jeg billet ved at ringe til kundeservice. Så håber jeg de kan gøre det bedre.
"Ferie tur"
Det er fine faciliteter og super mad Ønskes at der fjernes tjenernes ret til at spørge om drikkepenge. Vil man give det gør man det, det andet er pågårende og anmassende,
"Newcastle / Amsterdam"
På udturen sejlede vi med Princess Seaways. Vi havde bestilt en kahyt med 2 enkeltsenge og vindue, men fik i stedet for en køjeseng. Da ingen af os kunne komme op i den øverste køje, måtte jeg sidde op i hjørnet af den lille sofa og sove. Der var ingen muligheder for at bytte kahyt, da alt var optaget. På hjemturen sejlede vi med King Seaways, hvor vi kunne opgradere til Commodore de Luxe. Det var en helt anden oplevelse. Fantastisk kahyt, komfortabel seng, fint udvalg af drikkevarer og snacks i loungen samt fin service af personalet. Vi nød at kunne få morgenmaden serveret i kahytten.
"Urolig nattesøvn, men dejlig musik ombord"
Selvom vi sov på dæk 11, altså det øverste dæk, var der så meget maskinstøj, at det blev en elendig nats søvn. Ærgerligt! Turen var iøvrigt rigtig fin med god folkemusik undervejs, der hvor vi primært opholdt os. Meget høje priser!
"fuld tilfreds"
Her kunne man reklamere med "fuld tilfredshed eller pengene tilbage" - det var uden problemer og altid søde svar når vi spurgte om noget.
"Vores meninger"
Vi blev opgraderet ved check-in og kabinen var meget god. Kabinen, med dobbeltseng på returrejsen, var trang og der var mangel på generelt plads. Vi vil ikke booke den slags kabine igen. Alt andet var fint, men restauranten er meget dyr. Butikken er også meget dyr.
"Første gang"
Det var ok. Vi har været på tre forskellige færger før, men denne tur var ikke så behagelig, da min familie med to små piger, blev placeret i en kabine, hvor man kunne høre motoren så højt, at det var svært at falde i søvn. Det var lidt blæsende udenfor, og det kunne vi godt mærke på havet. Selvom børneområdet var virkelig rart, kunne vi også nemt gå udenfor og nyde den friske havluft.
"5* kundeservice"
Dette var vores 6 cruise mellem Newcastle og Amsterdam. Børnene elskede det, og det gjorde vi også. Jeg måtte rapportere VVS støj i vores kabine, og var virkelig tilfreds med den hurtige reaktion fra holdet. Damen i receptionen kontaktede vedligeholdelses manden, og vi blev straks flyttet til en anden kabine. Bravo til alle. Absolut værd at anbefale denne cruise. Tak!
"En tur, vi nød."
Vi havde en god og behagelig overfart, hvor service var i top. Vi sov godt og var udhvilede om morgenen. Middagen i Explorers’ Steakhouse var helt fantastisk. Steaken af scotsk højlandskvæg var nok noget af det bedste vi har prøvet.
"Færge"
Fantastisk overfart. Vi opgraderede til commodore klasse, som var virkelig vidunderlig. VI vil helt sikkert rejse med DFDS igen.
"Tur til Amsterdam"
Meget god tur, tak for en fantastisk aften. Maden i restauranten var fremragende, og det var servicen også. Vi havde et støjende rum på dæk to, men personalet rykkede os til andet rum, hvilket var super.
"Ikke så god værdi, som det plejede at være"
Efter at have brugt denne service mange gange, som vores foretrukne rute til kontinentet, var vi forfærdet over aftenbuffeten, som var forudbetalt på forhånd; der var ingen drikkevarer inkluderet i prisen! Der var en flaske vin, til €33, på hvert bord, men til den pris, ville ingen have den, selvfølgelig! Buffeten var ikke billig til at starte med, men det var virkelig latterligt. Det virker som om at der er eksempler på denne grådighed overalt nu, eller er det desparation? Færgeruter bliver stoppet i et alarmerende tempo, formentlig på grund af billige flyrejser, så hvad skal der ske med bilister?
"Problemer med at finde bilen"
Alt på skibet var fremragende undtagen skiltning til vogndækket. Vi havde omhyggeligt noteret niveauet og nummeret på døren, hvor bilen var parkeret. Da vi skulle finde bilen igen, kunne vi ikke finde skilte til døren og ved to lejligheder bad vi om vej fra personalet og ved begge lejligheder sendte de os i den forkerte retning. Ved det tredje forsøg var personalet mere nyttige og fortalte os præcis hvor døren var, men den var nu utilgængelig pga. strømmen af gående passagerer. Hun forklarede så en alternativ rute, som IKKE var den givet ved de to tidligere lejligheder. Ved nærmere eftertanke tror jeg, at vi ikke kunne finde skilte til døren, fordi de blev overskygget af ventende passagerer. Yderligere skiltning på den modsatte side af skibet ville være nyttigt.
"Overfart den 15. maj 2014"
Jeg havde ingen anelse om, at Nordsøen kunne være så rolig. Det var næsten umuligt at tro, at vi rørte os.
"Amsterdam"
Tak for en god service.
"Tur til Europa"
Dette er en god måde at rejse til det europæiske fastland. Udrejsen fra Newcastle var god, men på vores returrejse, fik vi en kabine med køjesenge. Kabinen (King Seaways på returrejsen), var ike ligeså god, som den på udrejsen (Princess Seaways), og det var meget vanskeligt for en moden person, at komme op i den øverste køje. Vandtrykket på hjemrejsen var meget dårlig, så det var vanskeligt at tage et brusebad. Personalet i restauranten på hjemrejsen var fremragende, og gav os et dejligt bord med udsigt over havet. På udrejsen blev vi givet et bord nær en passage, så alle på skibet kunne kigge på os. Jeg vil bruge servicen igen, men vil undgå King Seaways.
"King Seaways 5 april"
Rejste som familie med en bil. God oplevelse i begge ender. Kabinen meget behagelig og ren. Personalet meget hjælpsomme og effektive.
"Behagelig og problemfri"
Færgen mellem Newcastle og Ijmuiden leverer en fremragende mulighed for en behagelig og problemfri start på en europæisk ferie, og for dem, som bord i Nordengland, sparede det en forfærdelig tur på M25.
"Færge anmeldelse"
Jeg rejser ganske ofte, da jeg har familie i Tyskland, og har altid syntes, at DFDS er en behagelig oplevelse. Ren, maden er af høj kvalitet (dog lidt dyr), høj standard rejse.
"Færge anmeldelse"
Jeg har rejst regelmæssigt på denne service over de sidste tre år, da jeg har familie i Tyskland, og har altid syntes, at det er god kvalitet. Skibene er rene, maden er god kvalitet (lidt dyr), akkommodation er tilfredsstillende og tjenesterne om bord er gode. Én ting der irriterere mig, er at der over alt er krukker hvor der står ”TIPS” på – jeg formoder, at de ansatte bliver betalt en løn for deres arbejde, så det er irriterende at de forventer drikkepenge hver gang. Ellers en god oplevelse.
"Behag"
Dette er den mest behagelige overfart vi har taget. Vi bookede en commodore suite, og tjenesten og maden var 5 stjerner. Vi vil bruge denne service igen.
"Returrejse"
Punktlig.Venligt personale.
"Meget god service"
Meget god service; pålidelig, til tiden, ren kabine med rene lagner og toilet, godt udvalg af mad, butikker osv. Jeg vil anbefale denne tur til alle, og vil bestemt bruge igen.
"God værdi"
Jeg plejede at bo i Skotland, men havde stadig forretning i central Europa, så besluttede at køre en gang, i stedet for at flyve. Prisen er nogenlunde den samme, akkommodationen er god og natfærgen er mere passende. For en forholdsvis lille forskel i pris, ville jeg opgradere til en bedre kabine næste gang (commodore). Det tog lang tid at komme af færgen i Amsterdam.
"Sjovt"
Det var ikke første gang, vi sejlede med dette færgeselskab, og planlægger allerede vores næste tur. Det var en meget behagelig tur og personalet var meget venlige. Det eneste problem vi havde, hvilket ingen kan styre, var vejret. Vandet var uroligt, men det gjorde bare vores rejse sjovere, dog ikke godt for dem som bliver søsyge.
"Rigtig god tur"
Rigtig god oplevelse. Besætningen, skibet og faciliteterne er langt over middel.
"God tur"
Min kone og jeg nød virkelig vores tur, der var masser at lave med god underholdning. Min eneste klage er, at maden er lidt dyr, men vi spiste en sen frokost, så brugte aldrig mad servicen. Jeg ville helt sikkert bruge denne færge igen.
"God tur"
Rigtig god tur.
"Fantastisk tur, dyr mad"
Boarding processen var meget let og ligetil, personalet var hjælpsomme og venlige. Vores kabine var ren. Vi nød aktiviteterne om bord. Vi spiste ikke om bord. Det var lidt dyrt for en familie, så vi tog vores egen mad med.
"Godt valg"
Jeg er meget tilfreds med DFDS service. Har brugt dem i 6 år, og har ingen planer om at ændre noget. Personalet er hjælpsomme, færgerne er ryddelige, dejlig tur.
"Punktlig"
Vi havde en god rejse. Færgen var til tiden, kabinen (den billigste) var fin for en nat, maden var lækker (lidt dyr, EUR 30-40 for steak), venligt personale.
"Anbefales"
Vores rejseoplevelse var positiv. I stedet for at flyve, besluttede vi os for at rejse med færge. Stor fordel var at vi ikke skulle leje en bil. Vores børn elskede det, og der er masser at se og lave om bord inden deres sengetid. King Seaways var en god båd, og havde også commodore og commodore deluxe kabiner. Vi bookede en commodore kabine, hvilket jeg stærkt kan anbefale! Prisen er ikke så meget mere end en standard kabine, men den er mere rummelig, inkluderer prioritet boarding (hvilket er et plus i tolden), og det inkluderer morgenmad. På returen rejste vi på Princess Seaways, som også var ok, men lidt mere dateret. Selvom vi bookede flere måneder i forvejen, kunne vi ikke få en commodore kabine. Morgenmaden er temmelig dyr og ikke noget særligt. Mad oplevelsen er ikke så god, som den kunne være. Jeg læste anmeldelser før vores rejse og besluttede at tage vores egen med. Alt i alt en god oplevelse, børnene elskede det og det var temmelig behageligt (især commodore klassen).
"Praktisk og tidsbesparende"
Nem adgang til færgen. Ren og passende udstyr til at sikre motorcyklerne. Både middag og morgenmad buffet var rimelig prissat. En behagelig måde at spare 900 kilometers kørsel på.
"Ferie 2013"
Rejste til Amsterdam i slutningen af juni for at deltage i Moto GP i Assen, og derefter nyde en 10 dags ferie. Ferie delen var fantastisk. Rejste med mand og 2 børn (15 og 16 år). Underholdningen var god på begge ture. Skibet var meget rent og personalet meget hjælpsomme. Vi havde booket en indvendig kabine. Den var lille, men det havde vi forventet. Sørg for at du tager masser af penge med dig, for mad og drikke og er lidt dyrt ombord, hvilket er den eneste ulempe. Men der er masser af udvalg. Vil anbefale, da man ankommer til sin destination frisk og udhvilket. Vil helt sikkert rejse på denne måde igen i fremtiden.
"Bedre end forventet"
God tur, rene rum.
"Holland og tilbage"
Hvis man ser bort fra polterabenderne, den dyre mad og drikke og de dyre priser fra butikken ombord, er dette en god måde at komme til kontinentet, og helt sikkert bedre end at skulle køre til/fra Dover. €6 for en lille rødvin og €5 for en øl, betyder at man ikke drikker for meget. Jeg klager over det, men jeg vil bruge igen.
"God tur, men meget dyrt ombord"
Færgeturen var fantastisk, men priserne er meget dyre ombord, og jeg følte, at færgeselskabet udnyttede deres passagerer.
"Rum 656"
Alt meget godt, rum 656 er ret støjende, mange løse dele, sov ikke godt. Venlig hilsen Robert
"Rejse med cykel"
Der blev taget sig godt af os ombord på skibet og vores cykler blev nemt opbevaret ved siden af motorcykler.
"Priser om bord"
Jeg har rejst på DFDS overfart fra Newcastle til Amsterdam, og kan kun sige, at fartøjet og overfarten var perfekt. Det eneste problem, er maden og drikkevarer om bord, som er meget dyre. £18,50 for et måltid er ikke i orden.
"GODT SKIB DÅRLIG MAD"
Commodore kabinen var fremragende, vi købte vores middag på forhånd på begge turene i steak restauranten ud og a la carte restauranten tilbage. Vi blev skuffet ved begge lejligheder. Steak menuen var begrænset til et udvalg af bøf, og vi skulle betale ekstra for bøffer efter eget valg. Dette ville vi glædeligt have betalt for, hvis vi var blevet fortalt dette, da vi købte billetten. Tjenesten var god, men maden var ikke hvad jeg ville forvente. Vi skal rejse med DFDS igen i juli, men denne gang vil vi ikke forudbestille vores mad. UDSKIBNING I NEWCASTLE VAR KAOTISK, DETTE VAR IKKE SKIBETS FEJL, DET TOG UK TOLD MINUTTER AT LADE OS KOMME IGENNEM OG DE BAD IKKE ENGANG OM AT SE IND I MIN TRAILER! Jeg har sat kryds i boksen for at anbefale jeres service, men jeg vil bare advare om at forudbestille mad.
"Amsterdam - Newcastle"
Hele operationen er godt organiseret og faciliteterne ombord er gode. Men jeg synes, at prisen for mad og drikke er alt for dyr. Det er ikke overraskende, at der ikke er travlt i spisestederne. Reducere prisen med 20%, og så kan I sikkert øge handelen med 40%.
"En god oplevelse"
Alt er perfekt organiseret, parkering, boarding, personalets opmærksomhed, kabinen er god, funktionel og ren. Vi ankom udhvilet. Min kritik er priserne for mad og drikke.
"Rigtig god oplevelse"
Vores rejse fra Amsterdam var en øjenåbner. Vores værelse var kompakt og velindrettet, især badeværelset, som jeg forventede ville være meget mindre. Jeg er en stor kvinde, og badeværelset var mere end nok til mit brug, og jeg var meget tryg ved at bruge faciliteterne. Skibet har nok ting til at holde dig underholdt under den 16 timers lange overfart. Vi spiste på en af restauranterne, der var ingen kø, fik hurtigt siddepladser og tjenesten var god. Vi rejste med et 1 årig barn og personalet var alle meget hjælpsomme i denne sammenhæng. Restaunrant priserne er ganske dyre, men når man ved at sådan er det bare, er det ganske nem at slappe af og nyde et dejligt måltid. Vores måltider på udrejsen var FREMRAGENDE! Jeg tror at det var den bedste ceaser salat, jeg nogensinde har prøvet, og min steddatter var vild med suppen. Jeg ville glædeligt have bestilt endnu en salat som min hovedret. Laksen var perfekt kogt, og vinen vi valgte var også det perfekte valg. Vi var imponeret og ser allerede frem til vores tur hjem! Men tjeneren glemte at bringe brød til vores bord og meddele os, at der var andre muligheder end pomme frites til vores måltid (for eksempel, ville jeg hellere have haft en bag kartoffel). Derfor gav vi mindre drikkepenge, end jeg normalt ville have givet. Vores retur var rigtig god, bortset fr at vi så frem til vores måltid. Denne gang bestilte vi begge ceasar salat, men den levede ikke op til den jeg fik på udrejsen. Det var faktisk ret skuffende. Men resten af måltidet og tjenesten var fremragende. Tjeneren gav os endda noget ekstra brød til babyen, hvilket var meget værdsat. Min steddatter har allerede planlagt en tur til hele hendes familie og jeg tror ikke, jeg nogensinde vil flyve til Storbritannien igen. Godt gået DFDS!
"Perfekt organisering"
Fra starten til enden af turen, bliver man informeret på tre sprog (engelsk/tysk/hollandsk). Organiseringen var perfekt. Personalet er meget effiktive.
"Tur"
Vi sejlede for nyligt på DFDS færgen fra Newcastle til Ijmuiden. Vi havde en god overfart, og fordi vi havde forudbestilt vores m´ltider, var der en betydelig besparelse. Besætningen var hj¨lpsomme og skibet var rent og veludstyrede. God mad og underholdning.
"Blandet"
Læsning og aflæsning ud var god.Læsning og aflæsning tilbage var for langsom. Kabinen var ok ren og behagelig, men der er var meget støv under madressen, maden var ok og for dyr, og det var drikkevarer også.
"Nemmeste vej til Holland"
Det er altid venligt og billigt at rejse med DFDS, jeg vil rejse igen.
"Andet dæk"
Alt var fint, bortset fra en ting. Vi forlod bilen på dæk 4, vores kabine var på dæk 2, og vi kunne ikke finde trappen ned. Kortet var ikke entydig.
"Amsterdam-Newcastle"
Jeg har rejst på denne rute 7-8 gange. Normalt kan man parkere sin bil og tage elevatoren til sin kabine. Kabiner er normalt ok, lidt gammeldags, men toilet, bruser osv. virker. Denne gang fra Amsterdam til Newcastle blev biler ”parkeret” i en improviseret bane, der var så smal, at jeg måtte stige ud af bilen via passagerdøren. Derefter var man nødt til at bære bagage ved siden af 20 biler med næsten ingen plads, og alle sidespejle måtte trækkes tilbage. Da der ikke var plads til et menneske ved siden at bilerne, måtte man løfte sin bagage over de 20 biler. Jeg endte også med at have en kabine på andet dæk på denne tur, men heldigvis fik jeg en på dæk 11 efter at jeg betalte €50 ekstra. Normalt ender jeg på dæk 5 og 8. Selve turen var ok. Personalet er normalt venlige, men føles en smule forværret og træt til tider. Kommunikation på engelsk har aldrig været et problem. Kompression i senge, når Vesterhavet er ganske vildt, kan være ret højt, hvis man har en kabine foran på skibet.
"Amsterdam"
Vores tur var meget god, kahyt var fremragende og meget behagelig. Restauranter var meget rene og maden god. Vi vil helt sikkert rejse med DFDS igen.
"Skuffende service"
Jeg har rejst med DFDS adskillige gange og har altid været tilfreds med dem indtil min seneste tur. Jeg blev tildelt en kabine på det nedre dæk, det var ikke hvad jeg bestilte. Kabinen var den dårligste jeg nogensinde har opholdt mig i på båden, og der var ingen elektricitet. Da jeg forsøgte at ordne det, var medarbejderne ikke hjælpsom overhovedet. Selvom han sendte nogen til at ordne elektriciteten, gik den ud igen efter en time. Ingen undskyld eller kompensation blev tilbudt. Meget skuffende service!
"Som et stort hotel"
Det er godt at have din egen bil i Storbritannien, det er derfor jeg valgte at rejse med færge. Færgen ligner et stort hotel og de indvendige hytter er mere behagelige end nogle hoteller. Hvis du keder dig, kan du gå i biografen eller måske shoppe. Besætningen er meget rare og hjælpsomme. Jeg nød at rejse med DFDS.
"God tur"
Vi rejste for nylig fra Amsterdam til Newcastle med vores bil. Turen var behagelig og sengene fremragende. Vi var væk hjemmefra i 7 uger og disse var de bedste senge på hele turen. Vi fik tildelt en kabine midt i en gruppe af 94 teenagere på en skole udflugt. Personalet fandt os en alternativ kabine i et roligt område på skibet. Det var vi meget taknemmelige for.
"Vil bruge igen"
God weekend begyndte med en afslappende overfart. Meget fint skib.
"Gammel båd"
King Seaways er en meget gammle færge og det er nødvendigt med noget renovering eller en nyere færge. Derudover gik turen fint. Venligt personale og alting var til tiden.
"God færge, kabiner ok"
Standard kabiner er beskedne. Vi var på dæk 5 og blev lidt overrasket over at vi kunne høre motoren. Brummen holdt os dog ikke vågne. Vi syntes at Columbus Club var genial, øl priserne var ok. Vi blev overrasket over de behagelige omgivelser på færgen.
"God tur"
Første gang på denne tur, men det var meget let og meget praktisk. Timing var god. Kabinerne ok og behagelige nok for en nat. Ombord var det lidt dyrt, men det kan forventes. Maden i restauranten var fremragende. Virkelig god kvalitet. Bedste del af turen, for at være ærlig. Vil anbefale.
"Chokerende dyrt i baren!"
Jeg er for nylig kommet tilbage fra en mini cruise på denne denne færge og må sige at priserne i baren kun kan beskrives som CHOKERENDE! Jeg drikker ikke alkohol og bestilte en trænebær juice i baren, da manden i baren skulede til mig og snerrede at prisen ville blive £2 for halvdelen af et vodka glas fuld af fortyndet juice, kunne ikke enagng få frisk juice! Jeg betalte mine penge til den modbydelige bartender (som jeg glædeligt kunne have trukket over baren pga. hans holdning) og vandrede væk. Jeg troede at røvere altid bar en maske, når de tog dine penge væk, men det ser ud til at DFDS er ganske glade for at være ærlig når de røver dig. Alt jeg kan sige, er at hvis du rejser på nogen af disse færger, er det en god ide at medbringe dine egne drikkevarer (medmindre du ikke har noget imod at betale næsten £7 for en vodka med soda). Hvis du rejser med børn, kunne dit budget gå helt ud af denne verden. Jeg har ikke noget imod at betale for varer og service, så længe at det er god værdi for pengene. Jeg kan bare ikke lide at blive snydt. Så tjek prisen på alting før du bestiller det, da det ellers kan ende med at blive en meget dyr tur.
"Meget tilfreds"
Vi var tilfredse med det meste på denne tur. Det eneste problem var at vi ikke vidste hvordan vi kom til shoppingcenteret da vi kom af færgen (hvilken bus at tage, hvor ofte den køre, hvor meget det koster osv.) og et kort over shoppingcenteret ville have været hjælpsomt også. Jeg ville også gerne se et detaljeret kort over færgen, som senere blev givet ved informationen.
"Linje 3"
Brug ikke linje 3 på vogndækket da det er lidt tæt der!
"Ikke god værdi for pengene"
Det positive først: skibet var til tiden og personalet var venlige og hjælpsomme. Efter at vi kom ombord og ind i vores hytte (kommodore klasse) fik vi af vide at på grund af en BBC-organiserede ungdoms begivenhed, kunne der være lidt støj. Bøfferne kom ikke helt som vi bestilte dem, men efter en klage fik vi dog et alternativt produkt. Hytten (kommodore klasse til €950) var under standarden vi forventede. Gammelt IKEA-lignende interiør, der sikkert har været der siden 80erne. Det er en trist historie for DFDS ledelsen, der har øget priserne mens kvaliteten falder. Jeg kan huske for ti år siden kunne man rejse fra Hamburg til Harwich for den halve pris med et skib i meget bedre tilstand.
"Amsterdam til Newcastle"
Jeg bestilte en tur for min familie – to voksne og et spædbarn, i midten af april 2012. Check ind processen i Amsterdam gik glat og hurtigt, og vi var ombord kl. 16:00. Skibet sejlede til tiden og det var en problemfri sejlads hele vejen. Vi bestilte en kabine med vindue og køjesenge, hvor der var rimelig plads til en lille familie. Kabinen var basic med et minimum af møbler og toiletter var i god stand. Vil anbefale skibet og ruten.
"God færge, men ikke god kabine!"
Tog en tur til Amsterdam sidste år på denne færge. Oplevelsen ombord var temmelig, dog til en pris, og der var nok at lave med biograf, et par barer og restauranter osv. Det eneste jeg kan brokke mig over var hytten. Vi bookede en hytte uden vindue for 2 (køjesenge), som ikke var behagelig, men for billetprisen havde jeg forventet en smule mere. ”Garderoben” var bare nogle bøjler og badeværelset var mere som et skab. Hvis du ønsker at tilbringe tid i hytten, bortset fra at sove, så er det bedst ikke at bestille en standard hytte som jeg gjorde.
"King færgen"
Jeg rejste på Newcaste Amsterdam King Færgen med min kone i september. Vi bestilte en commodore deluxe kabine, som der var tilbud på og fordi det var sådan en lang overfart. Room servicen var en bonus og kabinen var af høj klasse. Der var et stort udvalg af velsmagende mad i 7 Seas buffet og et besøg kan varmt anbefales. Der var andre spisesteder, men vi prøvede dem ikke. Der var et par barer at vælge imellem, men jeg brugte det meste af vores tid i Compass salonen. Shoppingen var ret god, men heldigvis for mig, ikke for god! Den eneste negative side er, at det var en temmelig dyr rejse, selv uden top klasse kabinen.