"Gående passagerer behandles som kvæg"
De gode ting: færgen sejlede til tiden. Sæderne var behagelige.
De dårlige ting: personalet er okay indtil der sker noget som forstyrre deres rutine – såsom en medpassagerer, der ønsker at betale for te og kaffe separat i pund og euro (ja, hun var akavet, men barpersonalet havde ingen ide om hvordan de kunne gøre det), eller at give mig postevand i et glas i stedet for en plastisk kop.
De mindre gode ting: et af lysene virkede ikke i et af toiletterne på rejsen til Dieppe om fredagen. På tilbagerejsen om søndagen var det endnu ikke blevet ordnet.
De virkelig dårlige ting: der var 45 minutters roderi i hver ende, mens de gående passagerer stod i kø for at blive mast gennem en dør, derefter ud af en anden dør – ingen sæder, ingen overdækning (og tre trin ned uden en kørestol rampe) – se på en tom bus i 20 minutter, som så køre 300 meter – ud af bussen igen.
Det var så slemt at det faktisk var sjovt. Personalet virkede som om at de fandt ud af tingene som de kom, men uden nogen reel mulighed for at impreovisere. Da jeg endelig brød ud i latter af ren og skær absurditet af det hele, fik jeg et blik fra en medarbejder, der var så moderisk at jeg spekulerede på om jeg var sikker.
Jeg kan kun konstatere at gående passagerer er en forbandet gene for virksomheden. De er dog stadig betalende kunder, der fortjener en ordentlig service. Transmanche har virkelig brug for at nytænke hele denne proces.
Skilte ved begge terminalerne, der viser vej til byen og til stationen ville være godt.
Jeg tror at Transmanche er en dårligt ledet virksomhed, med ledere, der ikke har meget fantasi, og som jeg formoder, anser både passagerer og personale som genstande af de alvorligste mistanke, i stedet for virkelig at støtte enten den ene eller den anden.
Det er en skam for det kunne være hyggeligt at sejle over til Dieppe, men det er ikke noget jeg vil gøre i meget lang tid.
(Og maden i selvbetjeningsrestauranten er ikke god).
-
Samlet bedømmelse:
-
Generelt:
-
Catering:
-
Skib renlighed:
-
Personale kompetence:
-
Skib punktlighed:
-
Anbefalet?
Nej
Anmeldt af William Johnston som rejste med DFDS Seaways på Seven Sisters
Læs mere
Læs mindre